Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Gröngölningsutställningen i Hässleholm med Flax kullen

Av cecilia - 29 september 2012 21:18

Då är delar av Flax kullen utställda för första gången! Åh så bra det blev  !

Deltagande hundar i dag var:

Flax BlackJack "Jaxon", TexasHoldem "Texas", Yatzy, Pussla "Ebba" &Tippa så klart!

Först ut är som ni säkert vet hanvalpana och klassen bestod endast av "mina" tre.

Placeringen blev:

Yatzy 1:a med HP
Jaxon 2:a med HP
Texas 3:a

Då den hanen som gick i klassen över inget HP fick så blev Yatzy Bästa hanvalp  !

Tikarnas tur blev det sedan, 4 tikvalpar varav 2 av de mina...

Placeringen här:

Tippa 1:a med HP

Ebba 2: med HP

Fransennens Odessa 3:a

Möllelyckans ??? 4:a

Den äldre valptiken fick heller inget HP så Tippa blev bästa tikvalp och fick ställas i BIR/BIM med Yatzy och visst gick det bra för lilla Tippsen BIR med en kanon kritik  !

För den nyfikne så finns alla mina valpars kritiker att läsa på hemsidan under AKTIVITETER - utställningsresultat.

Tack alla för att ni kom och visade era hundar i utmärkt skick och med en god hand, det är när ni som köpt valp kommer och visar upp era pärlor som det är kul med utställning, bara så att ni vet...

 

Bernljungens TexasHoldem hade kånkat från Vargön till Hässlehom för att medverka, fantastiskt - superskoj!

Tack Anki, Christer och tålmodiga Viktor ni är ena riktiga pärlor ni oxå...

Ja hur blev då fortsättningen?

 

Tippa väntar tålmodigt på nästa moment!

Jo efter många timmars väntan i ett riktigt höstruskväder så var det tid för BIG finalerna, 11 valpar mellan 4-9 månader skulle ställas mot varandra och där fanns även jag och lilla Tippa. Det gick över förväntan och tillslut så blev vi placerade som nummer 2, blått är flått och jag är skitnöjd  .

 

Min knasiga lilla Tippedipp!

 

Tippa är mycket stolt och nöjd ! Ja matten också för den delen  !

Än en gång, tack för idag nu laddar vi för nästa sammankomst och utställning...


 
 
Ingen bild

Den stolta "gudmodern"

29 september 2012 22:02

ÅÅHH så alldeles fantastiskt =) Grattis till Er alla.
Kram po

 
jaxon

jaxon

30 september 2012 14:47

WOW vilken fin bild vi fick till för startsidan.
Tack för en härlig men blöt dag.

http://jaxon.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

1 oktober 2012 21:32

GRATTIS!!! Så skoj debut det blev!! Fortsatt lycka till hela kullen :-)

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 20 januari 2014 16:55


Ja det var inte i går precis... Bloggandet har legat i dvala ett tag men nu så kanske? Vi har under senare delen av hösten köpt ett nytt place och så där lagom till jul 2013 var möblerna på plats :)!   Här ute mitt i inget kommer vi att få d...

Av cecilia - 13 augusti 2013 18:25

Idag följde jag med Maggan, Lasse, Maxi & Uno för att titta på Unos BHP. Detta ingår som obligatoriskt moment för att få fortsätta sin träning till service hund och det är ju precis det som är målet med Uno  . Hade lite tur då testet skulle vara på...

Av cecilia - 5 augusti 2013 20:00

Nu är sommaren snart slut och precis just då har Tippa fattat det kuliga med att bada... Vi har badat och simmat några gånger med Ingrid och Jaxon, det tar verkligen musten ur tösen, så trött, så trött när vi väl kommer hem igen!   Lilla söta ...

Av cecilia - 5 februari 2013 15:03

Försöker få till en handlerkurs för de som är utställnings intresserade! Kursen är kort, två tillfälle under våren med start den 19 februari, sista tillfället är den 19 mars. Kursen kommer att vara på Hässleholms hundcenter med instruktör/ lärare/i...

Av cecilia - 16 januari 2013 15:16

Är inte den flitigaste här på bloggen... Jag vet! Sanningen är att Facebook är en orsak! Men nu ska jag ta mig tid och skriva några få rader! 2012 arkiveras och med viss optimism ser jag fram emot 2013, hoppas det blir ett bra år, för egen del och...

Skapa flashcards