Alla inlägg under april 2012

Av cecilia - 29 april 2012 19:51

Jepp... denna vecka gick lika fort som den förra!

Nu träder vi snart in i maj månad och då ska det hända mycket!!

Förstår inte hur jag ska få tiden att räcka men det löser sig nog precis som allt annat.

Quilla blir rundare och rundare, 17 cm har omfånget ökat enligt måttbandet - inte sedan förra veckan , men dock sedan den "normala" tiden. Kan väl gissa att det lär bli några fler centimeter innan det är klart... puh! Började tveka på kommande stora kullen ett tag men nu har jag ändrat mig - hon är ordentligt rund och go! Är inte alls på gång vad det gäller motion - vi lägger nu ner de lite längre rundorna, håller oss mer runt kvarteret. Flisan tycker detta är toppen då hon också anser sig vara höggravid... och allmänt lat.

Ha en riktigt god vecka alla, vi ska börja med och flytta dottern till egen koja, sedan måste vi ta tag i valprummet det gör sig inte av sig själv, ska ta och sparka han den där snickaren där bak!


Av cecilia - 22 april 2012 12:58

Oj vad denna vecka sprang iväg...

Nu är det bara tre och en halv vecka kvar och det är mycket som ska fixas!!

Lilla Q växer så det knakar, nu börjar det synas och absolut märkas att det är jobbigt! Hur ska det sluta ?


Två stora projekt på gång förutom valpningen, Josefine ska flytta nu i månadsskiftet - till egen lya i staden! Lite mullimeck att få ihop ett skapligt bohag, någon tur till till Ikea till lär det bli!


Det största projektet är vår planlösning här hemma! Nu får vi loss ett rum på ovanvåningen som får bli kontor då den nuvarnade kontorsplatsen som iof har varit en tillfällig lösning i fem år  ska bli valprum. Då återstår det bara att få till ett rum med vägg och dörr!! Men det fixar nog snickaren i familjen i ett naffs! Det låter så i alla fall men jag vet att han är en generös tidsoptimist .  


Av cecilia - 16 april 2012 17:22

Ja då var det gjort...

Å nog var hon dräktig allt lilla Q, jättedräktig!!  

Ultraljud är lite av vad det är... det är inte helt lätt att räkna om det är fler än några få.

Quilla då? håll i hatten, minst sju men förmodligen fler.

Kommer att ta en röntgenbild när jag herpesvaccinerar den 9 maj, då vet man exakt hur många som finns, kan vara bra att veta då valpningen är beräknad mitt i Kristihimmelsfärdshelgen. Nu är det bara att hålla tummen för att allt går felfritt hela vägen. Ja jösses så skoj det ska bli, det känns som om det var min tur nu efter snart sex dryga år av misslyckande, denna Flax kull har jag väntat på länge 

Nu åker champangen i frysen, det ska firas i "badet" ikväll...

Av cecilia - 15 april 2012 13:11

Då var det söndag igen... och i morgon är det äntligen måndag!

Inte ofta man säger så, men det är ingen vanlig måndag utan ultraljudsmåndag!!

Quilla följer "regelboken" om hur en dräktig tik ska vara, i morgon vet jag om symtomen är riktiga eller bara bluff!


Flisan får också följa med till Veterinären i morgon, vaccination står på schemat och även "knutan" på ögat ska kollas, den har växt ganska mycket det sista året och är nu så störande att jag vill ta bort den. Flisan tar det dock med ro, är inte lika brydd som jag fast jag tycker nog den bör störa i synfältet lite väl mycket. Det är enligt en annan veterinär en sorts godartad tumör som gärna kommer tillbaka om man tar bort den, får se vad "min" veterinär har för åsikt!?


Återkommer här på hemsidan/bloggen i morgon, håll nu tummarna för oss!!

Av cecilia - 8 april 2012 15:29

Nu har drygt tre veckor gått och Quilla är i vecka fyra! Hon mår ganska precis som förra veckan! Måttbandet är utökat med någon centimeter, aptiten är på topp och viss antydan till illamående mellan varven.

En vecka kvar till ultraljud, det kommer att bli skönt när det är gjort! Då vet man, slipper tro och gissa hela tiden!

Tror jag håller fast vid ultraljud den 16:e även om det lockar att köra den 13:e, nja jag får se hur jag gör!!!


Av cecilia - 1 april 2012 17:13

Söndagsrapport!

Nu har det gått 16 dagar...

14 dagar kvar till ultraljud, det blir låååånga veckor känns det som!

Allt är helt ok, jag roar mig med att mäta magen på Q varje söndag och omfånget har ökat, inte inom felmätningsmarginalen den kom jag förbi förra veckan. Det är inte mycket det vill jag heller inte att det ska vara så här tidigt, ett par centimeter är det dock!

Spenarna kan man också kolla på och visst kan jag tycka att dom blivit lite större i alla fall två av de åtta 

Sedan har hon inte heller gått i hop riktigt i mullifuffen å det är ju skitbra!! Så nog om detta nu! Ni får vara glada att ni slipper bilder om ni tycker det är lite väl mycket information .


Någon hund av de två hade kräkt i trädgården under fredagen, 50% chans att det var Quilla, man kan inte annat än hoppas, förmodligen den enda gång man blir glad när ens hund kräker och mår illa - är nog nu! 


Försöker få lite allmänt vårfint här hemma, utemöbler på plats, blommor i krukor... ja ni vet själva! Svårt dock när det är ruggigt och kallt, var tog den underbara solen vägen som värmde så gott för någon vecka sedan? Att vädrets makter kan lura en så, det är elakt rent ut, som att besöka godisaffären utan att få handla!!

Återkommer under påskhelgen!

Ovido - Quiz & Flashcards