Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Valpar i maj?

Av cecilia - 18 mars 2012 10:18

Nu är det hög tid att hosta igång den här bloggen igen...

Vill delge information för er som inte har facebook, det finns ju fortfarnde en och annan som inte är med på "fejsan"   !

Denna gång har jag varit lite mer tyst och hemlig om mina parningsplaner! Det är så otroligt tråkigt att komma tillbaka med information om att det tyvärr inget blev denna gången heller.

Tycker att rutinen just för att -inget blev som planderat är på tok för stor!


Det såg ganska mörkt ut denna gången också, planer fanns och ändrades, ändrades och ändrades igen för att tillslut spikas 1 timme före avresa, kanon att väskan var packad och klar!

Med ett progesteronvärde som trögt ökat var det hux flux 23 och vipps blev det akut, då fattades bara en hane också, med allt som ska stämma, stamtavla, inavelsgrad, index, extriöra kompletteringar, menatalitet mm uppstod ett mindre kaos i min hjärna, hur ska jag få ihop det här? Med hjälp från västkusten fanns han då där, Askimsvikens Maximilian .

Klockan 16.00 körde jag med en rivstart upp till Göteborg, hämtade upp Anita R och vidare till Härryda hem till Maggan, Lasse och Maxi. Familjen Pantzar var klart lika oförberedda som jag, men tog emot oss med ett smile!

Den som nu var absolut minst intresserad var Quilla , som en trotsigt tonåring, SKA INTE!!!

Men med lite mutor och övertalning om vad som komma skall, så gav hon vika, YES!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lördag morgon körde vi en repris och med det fick det roliga vara över för denna gången!

Nu hoppas och tror vi på valpar runt den 18 maj, alla förutstättningar är optimala, så hoppas, hoppas!!

Tack Maggan och Lasse för att jag fick låna Maxi, tack Anita och Manne för all hjälp och tack Carina som hjälpte mig att "hitta rätt"!!

 

Askimsvikens Maximilian

Uppdatering om hur dräktigheten fortlöper kommer att finnas här i Bloggen, det som står på tur är ett ultraljud om så där en 4 veckor, nu är det bara att VÄNTA!






 
 
Emelie

Emelie

18 mars 2012 11:11

Ja, här har också planerna inte riktigt blivit som tänkt några omgångar...förstår precis. Håller tummarna för er denna gång :-) Verkar vara en perfekt match! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

18 mars 2012 12:38

Inget è som väntans tider ;)
Ser framemot uppdateringar.
Kramas Susanne

 
Malin & Kia

Malin & Kia

22 mars 2012 22:35

Lycka till med det som komma skall ;))

http://www.malinerngren.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 20 januari 2014 16:55


Ja det var inte i går precis... Bloggandet har legat i dvala ett tag men nu så kanske? Vi har under senare delen av hösten köpt ett nytt place och så där lagom till jul 2013 var möblerna på plats :)!   Här ute mitt i inget kommer vi att få d...

Av cecilia - 13 augusti 2013 18:25

Idag följde jag med Maggan, Lasse, Maxi & Uno för att titta på Unos BHP. Detta ingår som obligatoriskt moment för att få fortsätta sin träning till service hund och det är ju precis det som är målet med Uno  . Hade lite tur då testet skulle vara på...

Av cecilia - 5 augusti 2013 20:00

Nu är sommaren snart slut och precis just då har Tippa fattat det kuliga med att bada... Vi har badat och simmat några gånger med Ingrid och Jaxon, det tar verkligen musten ur tösen, så trött, så trött när vi väl kommer hem igen!   Lilla söta ...

Av cecilia - 5 februari 2013 15:03

Försöker få till en handlerkurs för de som är utställnings intresserade! Kursen är kort, två tillfälle under våren med start den 19 februari, sista tillfället är den 19 mars. Kursen kommer att vara på Hässleholms hundcenter med instruktör/ lärare/i...

Av cecilia - 16 januari 2013 15:16

Är inte den flitigaste här på bloggen... Jag vet! Sanningen är att Facebook är en orsak! Men nu ska jag ta mig tid och skriva några få rader! 2012 arkiveras och med viss optimism ser jag fram emot 2013, hoppas det blir ett bra år, för egen del och...

Skapa flashcards