Alla inlägg under november 2011

Av cecilia - 22 november 2011 20:20

Jag är ju bara för dålig på att blogga... ett faktum!

Den 12 november var jag i Höganäs och Mentalbeskrev Quilla, har noterat detta på Facebook men det är klart något som även kan förtäljas här i bloggen!

Det gick strålande  . Hon är bara så go denna lilla donna!! Allt föll henne inte i smaken, Dumpe var otäck! Hade lite problem att släppa obehaget över overallen vid momentet, det var dock inget som påverkade henne i kommande moment. Beskrivningen blev som jag tänkt och jag är supernöjd!


Nedan är de faktiska värdena, Quillas resultat - Medelvärde för rasen (alla åldrar) och avvikelse.


KodBeskrivningResultatMedelAvvikelse
1aKontakt hälsning43,70,3
1bKontakt samarb.43,40,6
1cKontakt hantering43,30,7
2aLek 1 leklust33,2-0,2
2bLek 1 gripande32,80,2
2cLek 1 grip/dragk12,3-1,3
3a2Förföljande42,41,6
3b2Gripande41,92,1
4Aktivitet22,8-0,8
5aAvst.lek intresse32,50,5
5bAvst.lek hot/aggr11,2-0,2
5cAvst.lek nyfiken21,90,1
5dAvst.lek leklust21,80,2
5eAvst.lek samarb.11,6-0,6
6aÖverr. rädsla32,80,2
6bÖverr. hot/agg11,4-0,4
6cÖverr. nyfikenhet22,4-0,4
6dÖverr. kv. rädsla42,11,9
6eÖverr. kv. intr.11,5-0,5
7aLjud rädsla32,60,4
7bLjud nyfikenhet33,1-0,1
7cLjud kv. rädsla11,4-0,4
7dLjud kv. intresse31,51,5
8aSpöken hot/agg12,0-1,0
8bSpöken kontroll23,4-1,4
8cSpöken rädsla12,8-1,8
8dSpöken nyfikenhet52,42,6
8eSpöken kontakt43,10,9
9aLek 2 leklust22,7-0,7
9bLek 2 gripande22,4-0,4
10Skott11,7-0,7

Inga bilder tyvärr, jag är verkligen helkass med kameran just nu! Tror jag behöver köpa mig en ny för att få fram lusten att fotografera igen!


Skönt att ha gjort den här mentalbeskrivningen, det gnagde lite att jag skulle åka och para fast att hon inte var beskriven, nu blev det som sagt ingen parning så man kan väl säga att ordningen är återställd  .


Just nu har jag två skendräktiga tikar som bäddar och slappar i väntan på valpar... Skoj? Nej inte precis!


Vi hoppas på en parning till våren i stället, passar mig att fara land och rike runt i mars månad, jag som helst inte kör bil när det är vinter. Men inte finns det några lämpliga kandidater i Åhus, nej det blir till att åka...

Jag återkommer med mer information när det drar ihop sig!

Tjoho!!



Av cecilia - 4 november 2011 22:16

Har idag varit på utställning i Växjö! Fantastiskt trevligt sällskap med Susanne som gör allt för att följa med (tar semester) som hantlangare, bärhjälp, kurator, psykolog, fikakompis, ja hon är verkligen ALLT! Puss på dig snäckan!!  !!!

Hade också trevligt sällskap med Eva (Berntiers), Emma, Erica & Anna-Karin, tack alla om det inte vore för er kunde man liksom likväl stannat hemma!!

Jag åkte utan förhoppning om ett gott resultat, Belgisk domare kunde nog mycket väl ratat min hund, lilla Q pga. hennes mörka huvud, det gjorde han i och för sig, resultatet blev VG och det är jag nöjd med! VG var en gångbar bokstavskombination i Växjö, det fick de flesta, något G delades ut och ett antal Excellent. Enligt sed placerar dom "vår" ring så att endast ett fåtal kan få se vad som händer i ringen. I och för sig var dagens show i ringen en bedrövlig historia, domaren har nog haft bättre dagar, kan man hoppas i alla fall.

Om man inte kan ta sig framåt i rimlig takt, inte böja sig så pass att man kan känna igenom hunden mer än dunka den lite på baken och under bedömningen stå med ryggen mot utställningsekipaget bör man nog göra något annat än att döma hudar. Nej jag är inte bitter... men visst tusan var allt komiskt, för vissa hundar var det nog en kombination av utställning/mentalbeskrivning  , tur vi har stabila hundar!

Detta lägger vi ganska många skattade guldpengar på  , utställning är i bland en lustig hobby!

Det var allt för nu, nästa helg drar vi till Höganäs och kollar riktiga spöken, MH för Q med andra ord!

Ovido - Quiz & Flashcards