Alla inlägg den 18 maj 2011

Av cecilia - 18 maj 2011 12:51

Hörby Cars AB, vår historia har ni möjligen läst om här tidigare! Mitt mål gick till Tredskodom som inte besvarades vilket innebär att jag vann!!!

Deras skuld består, nu är det dock annan styrelse som sitter och om det finns en tanke att betala skulden är nog tyvärr inte trolig! VD Albert Jashari såg till att lämna skutan när han insåg att han hade satt sig i lite förstora problem, hoppade från en båt till en annan. I går registrerade han en ny firma Hörby Bilsalong, den salongen bör man undvika om man inte vill sätta sig sjäv i klistret! En STOR varning till alla som funderar på att köpa bil, gör dig själv en tjänst och handla på annat ställe!

Systematiskt lurar Albert Jashari andra människor, han vet vad han gör och tydligen är det svårt att stoppa denna bandit, han dras med skulder till höger och vänster, till skatteverket och företag och privatpersoner, bedrägeri är vad det är och jag hoppas långt in i själen att han en dag får sona för sina brott för det är precis vad det är!

Att sälja EN bil som inte visar sig vara vad den såldes som är en sak men jag är inte ensam... Vi är i alla fall tre som har fifflade mätarställningar och förfalskade serviceböcker, lika många Tredskodomar!

Jag undrar hur stort mörkertaltet är???

Skulder till Skatteverket på hundratusentals kronor är dock inget hinder för att starta en ny enskild firma, hur tänker Skatteverket? Näringsförbud är vad han skulle ha! Troligt är att en personlig dom för bedrägeri behövs för att få denne Albert att inte ha få fler tillstånd att lura fler bilspekulanter.

Ibland förstår jag inte mig på systemet i vårt land, det är så fantastiskt enkelt att vara oärlig och det verkar vara helt ok! Tre fastställda domar, skulder i miljonklassen och det är bara att börja om på ny kula... Personen och hjärnan är densamma, vem är så korkad att tro det skulle bli annorlunda bara för att man byter företagsnamn och företagsform? Visst ska man ge folk en ny chans men då får man fan i mej rensa upp gammalt skit först, det är min åsikt!


Nästa blogginlägg hoppas jag blir mer muntert, Hässleholm på söndag!

Skapa flashcards