Alla inlägg under november 2010

Av cecilia - 27 november 2010 21:49

Grattis säger vi i dag till vår lilla Q som nu är 1 år   !

Röntgen väntar, både för Lussan och Quilla, ska bli kul!!
Lite nostalgibilder så här på födelsedagen... 

  

  

En riktig pärla är hon allt denna goding, på alla vis!

Sen har vi den andra "pärlan" här hemma, mötte mig i dörren i går med en liten, pytteliten bit av min fina kökshanduk   , förbenade hund! In med f#nskapet i bilen och till veterinären som snällt gav en "maxad" spruta (enligt mattes instruktion) så hon skulle må riktit pissdåligt, matte var ARG  ! Inte för handuken, det finns fler att köpa men ... ja ni som läst min blogg vet att det denna gång är inte den första! Det är så trist och bergänsar ju tillvaron för hundarna här hemma, ska det sluta i bur eller munkorg?! Synd att dom inte förstår!

Nåja en spruta är klart bättre än stop i tarmen så vad gnäller jag för?

Idag har vi varit på bröllop, hundarna fick/får spendera dagen och natten på hundpang, det var väl en fin födelsdagspresent lilla Q fick?, får se om det uppskattades i morgon...

Av cecilia - 7 november 2010 18:30

Tänk så fel man kan ha! När jag såg vem som dömde i Växjö så tänkte jag att dit ska jag och Q, den domaren passar oss som handen i handsken ! Med facit i hand... det gjorde den inte!

Aldrig har jag lagt så många timmar på pälsvård, aldrig har jag asat med så mycket "möbler" (kanske den upphittade garderoben också var min) till en utställning, men vad hjälpte det? Absolut ingenting!!! Vi fick ett BLÅTT...

Kritiken var i det stora hela helt okey, men jag håller inte med i allt.

Kritiken löd;

Näpen tik som kunde ha lite mera vita täcken. Bra huvud och uttryck, kunde ha något lägre hals. Är aningen lågställd, kunde vara lite fastare i ryggen. Tillräckligt vinklad bak. Rör sig ok fram och tillbaka men kunde ha en generösare steglängd fram.

Bättre gick det för syster Questi som blec 1:a med CK och placerad som nummer 3 i bästa tik klass, GRATTIS Anna-Karin och Eva, kan vi inte säga att det står 1-1 nu   !

Nåja nu var årets utställningssäsong över för 2010, vi kommer igen nästa år med buller och trumpeter!

En STOR bukett nejlikor till Susanne som följde med till utställningen som hjälpreda med både bagage och hund utan dig hade det inte varit lika roligt   !


Av cecilia - 5 november 2010 15:59

Nu är jag både glad, ledsen, arg och förväntansfull...

Det "glada" är att Aladdin sonen Miembros Nino Birk är röntgad HD;A ED;UA Grattis Linda så bra och skoj för oss alla   .

"Ledsen" är jag över Miembros Nino Jum-Jums resultat HD;D ED;UA, vet ej om det gäller båda höfterna men förhoppningvis kommer det mer info om detta snart.

"Arg" är jag på veterinärvården av El Fajitas öra som är under operation x 2!

Hur i hela friden kan man skära upp ett öra, sätta gummiploppar och ett ordentligt öppet snitt utan att sätta in antibiotika? Efter en sådan omfattande operation motar man väl Olle i grind, eller? Jag är inte förvånad över att det är superinfekterat och tyvärr måste hela operationen göras om, nu ligger Fajita på Djursjukhuset i Malmö med ett ont öra som ingen får röra och i min värld måste klart infektionen hävas innan operationen görs om man skär väl i alla fall inte nya snitt på infekterad vävnad, eller? Ja nog är det drygt mest för Fajita och Familjen Lantz, dyrt lär det oxå bli... Bara för att man inte sätter in Antibiotika förebyggande, fan det är ju värre än humanvården, bullshit säger jag!

"Förväntasfull" ja det kan man kanske få vara inför helgens event, Växjö, resultat kommer...

Ovido - Quiz & Flashcards