Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Jag brukar lita på tekniken....

Av cecilia - 2 juni 2010 21:09

men just nu vet jag inte riktigt!

Som ni kanske förstår är jag inte riktigt nöjd med dagens ultraljud på Flisan!

Det var ett mullimeck innan det fastställdes att det inte fanns några valpar  .

Att det tog tid och kontakten mellan avläsare och huden var bristfällig gör att jag inte köper avläsningen rakt av!

Undersökningen började med en vanlig undersökning där min veterinär tyckte att det var lovande då Flisan är "bukig" och spänd som en ballong, men väl på bordet så syntes det dåligt och efter en ny undersökning av en annan veterinär så kom svaret.

-Tyvärr inga valpar denna gång!

Har förhört mig lite bland andra som ultraljudat och alla säger att deras hundar blir rakade, nu har jag ultraljudat förr utan rakning men för att få ett korrekt resultat bör man visst absolut raka hunden under magen. Detta plus att det var svår läst gör mig tveksam...

Det finns så många tecken på dräktighet så jag stänger inte dörren helt, avvaktar en vecka eller två för att se hur det fortskider, fortsätter dräktighetssymtomen får jag helt enkelt göra ett nytt ultraljud!

Greppar helt klart det sista halmstrået som finns men det är väl så vi människor är funtade!

Nu ser vi fram emot lördagens bedrifter i Åhus...


 
 
Anette,Malte o Ninnie

Anette,Malte o Ninnie

2 juni 2010 23:31

Håller tummarna i alla fall och ser också fram emot lördagens bedrifter,
Vu ses i helgen
Kram

http://afdragon.zoomin.se

 
Emelie

Emelie

3 juni 2010 18:42

Rakade dom inte!!!!????? När dom dessutom hade så svårt att se????? VARFÖR???? Hoppas hoppas hoppas hoppas....håller tummen med dig! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa&Bounty

3 juni 2010 21:41

Nää men rakade dom inte!!?? När Bounty vart sjuk så rakade dom henne ordentligt!!! De är först nu pälsen kommit tebaks.
Jag hoppas ni får det såååååå jättekul på Lördag och jag finns i era tankar, kramis från oss med världens bästa hund

 
Lena

Lena

3 juni 2010 22:28

Jag har aldrig varit med om att dom inte rakar??? Och jag har oxå varit med om, att det inga valpar var. Fast det var en valp :( Så ge inte upp hoppet ännu. Håller tummarna för er. Kraaaam Bernwikarna

http://www.bernwiks.se

 
Ingen bild

Jeanette

4 juni 2010 10:56

Hej!!Lycka till på lördag alla Bernljungare,det blir säkert många fina rosetter såklart!!! Ja,själv har jag en nykastrerad Bosse som är ganska ynklig nu (ja vad skulle man själv vara...??) det bästa för honom och det är huvudsaken!! ha en trevlig träff,så hörs vi/ mvh. Fam.Rössberger

 
Anette

Anette

4 juni 2010 19:48

Knepigt, att de inte rakade henne, det brukar de göra.
Men vi håller tummarna för att tiken är dräktig!

http://www.monowi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 20 januari 2014 16:55


Ja det var inte i går precis... Bloggandet har legat i dvala ett tag men nu så kanske? Vi har under senare delen av hösten köpt ett nytt place och så där lagom till jul 2013 var möblerna på plats :)!   Här ute mitt i inget kommer vi att få d...

Av cecilia - 13 augusti 2013 18:25

Idag följde jag med Maggan, Lasse, Maxi & Uno för att titta på Unos BHP. Detta ingår som obligatoriskt moment för att få fortsätta sin träning till service hund och det är ju precis det som är målet med Uno  . Hade lite tur då testet skulle vara på...

Av cecilia - 5 augusti 2013 20:00

Nu är sommaren snart slut och precis just då har Tippa fattat det kuliga med att bada... Vi har badat och simmat några gånger med Ingrid och Jaxon, det tar verkligen musten ur tösen, så trött, så trött när vi väl kommer hem igen!   Lilla söta ...

Av cecilia - 5 februari 2013 15:03

Försöker få till en handlerkurs för de som är utställnings intresserade! Kursen är kort, två tillfälle under våren med start den 19 februari, sista tillfället är den 19 mars. Kursen kommer att vara på Hässleholms hundcenter med instruktör/ lärare/i...

Av cecilia - 16 januari 2013 15:16

Är inte den flitigaste här på bloggen... Jag vet! Sanningen är att Facebook är en orsak! Men nu ska jag ta mig tid och skriva några få rader! 2012 arkiveras och med viss optimism ser jag fram emot 2013, hoppas det blir ett bra år, för egen del och...

Ovido - Quiz & Flashcards