Alla inlägg under januari 2010

Av cecilia - 29 januari 2010 16:24

Ååå bilder har utlovats, lätt att säga så där innan man ska fotorafera!

Lätt som en plätt, eller hur  , framför allt ståbilder. 

Nej det blev ingen bra bild stående, ni får hålla tillgodo med det som blev (då har jag säkert raderat de andra 100 bilderna). Måste säga att jag beundrar Eva o Stefan som lyckats att fota alla valparna nästan 1 gång i veckan.

  


  


  

Ganska skönt när uttrycket är så här, lugnet har lagt sig så att säga!


Tullia Bengtsson, Skånegårdens Kennel har varit på besök här idag, tack för Semlan och de fina julklapparna, Zoltan somnar ovaggad i kväll tror jag  .

Av cecilia - 28 januari 2010 12:36

  

  

Av cecilia - 28 januari 2010 11:02

Nu är Q anmäld till sin första utställning  . Några dagar över 4 månader är hon då det är Inofficiell utställning i Bollerup, har varit där förr med valpar och det brukar vara helt okey, ridhus med massor av mumma! Vet att det är fler som tänkt åka dit och då det inte var helt klart hur anmälningarn skulle gå till så kommer insturktion här:

Gå in på följande sida

http://www.borzoi-ringen.com/

Hitta fliken utställning - Onlineanmälningar. Du anmäler på plats-

Bollerup 2009 och i fältet längst ner kan man ju lämpligt skriva att det avser Bollerup 2010, så det inte sker ngt missförstånd   .

Idag skiner solen över Åhus, inte som igår då det var full snöstorm, herre jösses vad jag är trött på denna snö, nu vill jag ha gräs och värme!


Av cecilia - 27 januari 2010 19:33

dag för dag ! Det är kanske inte stora famnen från Flisans sida men en viss acceptans har skett! Skööööönt tycker både jag och Q.

Idag har vi haft besök av Dot Aladdin med småmattar, ville dra in lite valplukt i borrarna tror jag, Aladdin gillade Q och kärlek uppstod direkt   . Kastreringen var nära så lekstunden blev ganska kort! Aladdin sa dock att en sådan där vill jag också ha, något att fundera över Christel??? Tack för besöket, ni är hjärtligt välkomna tillbaka, det tycker vi alla!

På fredag är det tid för fotografering, 9 veckor är lilla damen då, tänk vad tiden går!

Av cecilia - 25 januari 2010 14:03

en liten rapport om hur det går...

Flisan blev grymt besviken i fredagskväll då Quilla gjorde entre på Åvägen!

Helgen har det varit motorväg mellan innerväggarna, först Flisan och sedan Quilla... hack i häl.  , just så här tyckte Flisan att det var!

Ute var det samma visa, dock lättare att fly för hon springer ju inte så fort än den där lilla Q, snön är också ganska djup och benen är inte så långa   . Nu kan dom vara i samma rum och orken att fly har sinat... Nu säger Flisan till istället. Dock är Q en ganska cool dam hon säger:

-Flisan, du är en riktig jäkla skitkärring som inte vill leka med mig och jag skiter fullständigt i om du visar alla tändena för jag har också!! Titta, mina är mycket vassare än dina! .

Ungefär så här har vi det just nu! Underbart med valp   .

Återkommer, Q har precis vaknat...

Av cecilia - 23 januari 2010 16:59

Josefine passade på och tog några kort idag, på Quilla allena blev det dock!

  

  

  

Av cecilia - 23 januari 2010 10:09

Nu har vi då äntligen hämtat vår nya lilla valp, Berntiers Queen Of the Hill.

Jag och Susanne tog flyget igår till Arlanda, vidare med tåg till Tierp och sedan med hämtade Stefan oss för vidare transport till Skärplinge.

En kort visit för att sedan göra samma resa igen fast i motsatt riktning  .

Quilla skötte sig som en riktig A-valp, sov på både tåg och flyg, skönt tyckte naturligtvis vi. Natten har varit sådär, några timmar sömn har det dock blivit och man får väl vara glad för det lilla, Flisan är inte heller hellycklig, har haft bättre dagar, hon tycker nog att vi är lite  ! Men det ska nog gå bra, dom får väl också ha lite tid att vänja sig med varandra.

Tack snälla Susanne för att du följde med på min resa, och tack Eva och Stefan för att vi fick möjlighet att ta hand om Quilla!

Bilder kommer inom kort!

Av cecilia - 19 januari 2010 21:24

Nu är det tid för er alla Bernljungare att ta fram kalendern för 2010!

Den 5 juni arrangerar Åhus Brukshundklubb inofficell utställning för alla raser, från 4 månader till veteranklass. Det hade varit skoj om ni tog er i kragen, dammade av hunden och körde hit! Tänk så många Berner vi kan ställa upp med, det kan bli riktigt skoj  . Ska undersöka om vi om möjligt kunde träffas efter för lite grillning och samkväm, en förenklad Elvira Cup... Priserna ska ju hur som delas ut även detta år!

Det som möjligt ställer till det är att jag sitter i bestyrelsen för utställningen och har ett visst ansvar för att det ska fungera även när alla åkt hem, men det löser sig nog!

Mer info om utsällningen kommer i Hundsport och i Brukshunden, naturligtvis kommer även samma information att finnas här på min sida, för er som inte får tidningarna. Skicka mig gärna ett mail om du tänkt komma då kan jag se hur stort intresse det finns för Elvira Cup på samma gång.

Ovido - Quiz & Flashcards