Alla inlägg under november 2009

Av cecilia - 30 november 2009 15:03

Fick en bild på Miembro's Kajsa Kavat "Tassa" som börjar finna sig tillrätta i Kivik, tack Liselott för bilden!

  

Tassa visar stolt upp sitt ben för fotografen  . 

Av cecilia - 29 november 2009 16:52

Nu kommer här två bilder på Lussan, tack Susanne!

Fick frågan av Tullia varför jag inte behöll denna lilla valp här hemma och tänkte att jag kunde svara här då jag kan tänka att det är fler som undrar . Jo, Susanne och jag har under nästan ett års tid planerat att skaffa valp tillsammans, först var det efter El Fajita där vi inte fick till en parning, sedan var det en valp efter Flisan där vi inte heller lyckades para, därefter hade vi tänkt ta en Aladdin avkomma men det blev ingen läplig tik i sommras så när det nu såg ut att bli en sötnos här efter Aladdin och Happy så slog vi till . Att jag själv står här med endast en hund just nu är ju avigt men sånt är livet på en pinne! Det ska nog finnas en valp till mig också så småningom , arbetar på det!

  

Lussan in action!

  

Kan sitta still också!

Av cecilia - 29 november 2009 08:48

Då var Lussan på plats i Tomelilla!

Enligt rapport var El Fajta lagom road av detta monster mitt i sin egen skendräktighet. Nåja det ska nog lösa sig om inte annat ger hon kanske upp sin önskan om egna valpar...

Prussiluskan åkte hem tillsammans med nytillskottet i Kivik Miembros Kajsa Kavat "Tassa", lycka till ni också! Jag inväntar bilder från Susanne, så fort dom kommer lägger jag ut dom här i Bloggen!

Vi har själva varit i Malmö, Malmö Arena och Idol 2009 , fullt ös medvetslös! En upplevelse man lever på länge! Min älskade Calle klarade sig till Göteborg, jippie!

En annan nyhet är att denna underbara Bloggplats har utökat sitt Smileysstortiment med råge, toppen tycker jag som gillar dessa roliga små gula.

Av cecilia - 20 november 2009 17:10

  

Som jag skrev igår var vi i Kvänum och tittade på valparna!

Här kommer lite bilder i mycket blandad kvalitet, tyvärr mörkande det snabbt och belysningen var  kanske inte den bästa, för min kamera i alla fall Flört. Samarbetsviljan hos valparna var precis som det brukar, ni som försökt vet vad jag menar... Skrikandes vissa vill, andra totalvägrar!

Det var ett gäng pälsbollar! Jättesöta, Jättetrevliga och lagom i temperamentet. Blir nog ganska kompakta om det blir vad man ser just nu ett stort GRATTIS till Maria och Miembro's för en fin första kull med berner valpar.

Miembro's Nina Kajsa Kavat (tik 1)

  

  

Miembro's Nina Prussiluskan (tik 2)

  

  

Miembro's Nina Tjorven (tik 3)

  

  

Miembro's Nina Skrållan (tik 4)

  

  

Miembro's Nino Bamsen (hane 1)

  

  

Miembro's Nino .... (hane 2)

  

  

Miembro's Nino ... (hane 3)

  

  

Miembro's Nino ... (hane 4)

  

  

-Stå själv jag gör det aldrig!

 

 

Av cecilia - 19 november 2009 21:57

  

Idag har jag och Susanne varit iväg till Kvänum och tittat ut vår valp!

Så här ser hon ut, Miembro's Nina Prussiluskan "Lussan".

Det var en trevlig samling valpar och inte helt lätt att hitta den som skulle bli vår.

Till slut var både jag och Susanne dock eniga och det blev allt en Aladdinkopia Glad.

Det kommer bilder på alla åtta valpar, men just nu är jag bara trött efter en lång dag så ni får vänta...

Tack Maria för att vi fick komma och besöka dig, det var jättetrevligt!

Av cecilia - 14 november 2009 20:21

Det skulle ju varit parningsvecka denna vecka som gått...

Resultatet då!? Nja, det blev väl inte som vi hoppats på...

Allt såg så ljust ut och flera gånger var vi övertygade om att han satt där han skulle men...

Inte annat än att man fundarar över om Flisan är helt korrekt i "snipan"Oskyldig.

Aladdin är så säker, Flisan står så bra, men han fastnade inte, en repris sedan deras senaste möte för 1,5 år sedan, pusselbitarna stämmet helt enkelt inte!

Vet att det kan bli i alla fall men jag tror inte på dessa parningar utan hängning, blir det så blir det, tiden får utvisa!

På torsdag drar vi(Susanne o jag) i alla fall till Kvänum och väljer ut vår Miembro's Nina Prussiluskan, ska bli super skoj att se dessa valpar som då är sju veckor. Personligen letar jag intressanta kombinationer och lägger ut en krok här och där, får se om det blir nappGlad.


Av cecilia - 8 november 2009 13:24

Heta nyheter från valputställningen i MalmöGlad.

Dot Aladdins dotter Gulavillans Vera blev BIM valp!

Ett stort GRATTIS önskar vi här på Bernljungens Kennel.

Hoppas att någon tog ett foto, då jag själv inte tog mig dit idag.

Av cecilia - 7 november 2009 09:17

  

Nu har Aladdins och Happys valpar blivit 5 veckor och börjar likna små bernerhundar...

Söta som socker, en ljuvlig ålder, i alla fall för oss som bara tittar på kortGlad.

Om knappt två veckor åker jag tillsammans med Susanne upp och väljer ut vår lilla "Lussan".

Namnet är valt, Prussiluskan har vi enats om, ni må tycka vad ni vill men för mig är det klockrent, helt i min stilFlört.

Fler bilder av kullen finns att hitta på http://www.kennelmiembros.se/ om ni är nyfikna. Alla valparna är tingade och tur har jag då det kommer att finnas en tik till från kullen i närområdet - Kivik.

Snart är det tid att försöka få till fler Bernljungare, Flisan och Dot Alddin har dejt under nästa vecka, håll tummarna för att dom ska få till det!


Ovido - Quiz & Flashcards