Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Livet går vidare...

Av cecilia - 29 oktober 2009 18:52

Vill börja med att tacka för alla inlägg i gästboken och tröstande ord via telefon och sms i samband med Stinas bortgång. Tack! det värmer fast att man blir ledsen hela tiden!

Det har gått några dygn och övertygelsen om att rätt beslut fattades blir bara starkare. Stina hade på tok för höga levervärden och tumörer i lungan/lungorna, klart hon var trött lilla gumman, många diagonser hade jag kunnat gissa på men inte dessa!

Man kunde nästan tro att hon var en storrökande alkisObestämdenligt värdena, hur ser ens egna ut då troOskyldig, vill man förmodligen inte veta!

Samtidigt som vi våndades hos veterinären föddes Af Dragons första kull med valpar, tyvärr så strök några valpar med och kvar i lådan hoppas jag att det finns två tikar. Grattis Anette, Lasse och Malte jag vet att ni väntat och längtat på en Malte Junior men en tik är inte fel om ni nu väljer att behålla en liten tös istället. Grattis även till Anti på Dalaleds Kennel till valparna naturligtvis!

Så har då Flisan börjat löpa...

Jag har valt att para henne med Bernljungens Dot Aladdin, han kan och han ger det är av högsta vikt just nu, mentalt är Aladdin super så det blir säkert kanonbra om dom nu bara kan få till det denna gång. Vi får se om några veckor hur facit blev, om det inte blir som jag hoppas så kommer jag att leta ny valp på annat håll, det är en djungel utan dess like men det finns absoult intressanta kombinationer som jag spanar på!

 
 
Ingrid

Ingrid

30 oktober 2009 16:18

Hej Cecilia.
Ja, livet måste gå vidare även om det såklart känns tungt.
Hoppas att löp, parning och så småningom kommande valpar kan få er glada igen.

Vi var och promenerade en sväng i Kronoskogen i eftermiddags. Höll utkik omifall man skulle råka på er men icke. Nu var vår promenad där oplanerad, annars hade jag hört av mig.
Vi fick liksom för oss att åka till Ingmans för att hamstra glass idag. Och jisses vad glass det blev, för bara en liten peng.
Det går väl fler tåg och då tar jag kontakt med dig innan.

ha en trevlig helg. / Ingrid & Barnabas

http://www.knodden-barnabas.se

 
Emelie

Emelie

31 oktober 2009 17:07

Ja, man tänker inte rationellt när det gäller våra kära i dom svåra stunderna när man ska bestämma över liv och död. Det beslutet känns ALLTID fel men självklart var det rätt beslut ni tog.
Jag håller tummarna för en kull valpar efter Flisan och Aladdin, tror det blir kanon.

Allt gott från oss! Kram Emelie

http://finarossinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 20 januari 2014 16:55


Ja det var inte i går precis... Bloggandet har legat i dvala ett tag men nu så kanske? Vi har under senare delen av hösten köpt ett nytt place och så där lagom till jul 2013 var möblerna på plats :)!   Här ute mitt i inget kommer vi att få d...

Av cecilia - 13 augusti 2013 18:25

Idag följde jag med Maggan, Lasse, Maxi & Uno för att titta på Unos BHP. Detta ingår som obligatoriskt moment för att få fortsätta sin träning till service hund och det är ju precis det som är målet med Uno  . Hade lite tur då testet skulle vara på...

Av cecilia - 5 augusti 2013 20:00

Nu är sommaren snart slut och precis just då har Tippa fattat det kuliga med att bada... Vi har badat och simmat några gånger med Ingrid och Jaxon, det tar verkligen musten ur tösen, så trött, så trött när vi väl kommer hem igen!   Lilla söta ...

Av cecilia - 5 februari 2013 15:03

Försöker få till en handlerkurs för de som är utställnings intresserade! Kursen är kort, två tillfälle under våren med start den 19 februari, sista tillfället är den 19 mars. Kursen kommer att vara på Hässleholms hundcenter med instruktör/ lärare/i...

Av cecilia - 16 januari 2013 15:16

Är inte den flitigaste här på bloggen... Jag vet! Sanningen är att Facebook är en orsak! Men nu ska jag ta mig tid och skriva några få rader! 2012 arkiveras och med viss optimism ser jag fram emot 2013, hoppas det blir ett bra år, för egen del och...

Ovido - Quiz & Flashcards