Alla inlägg under oktober 2009

Av cecilia - 31 oktober 2009 07:55

I dag är det också födelsedag...

Grattis till By Diesel, Jackpot, Mexx och Oilily på er 6-års dag!

Vi önskar er en riktig kanondag med massor av både bus och godisFlört.

Av cecilia - 29 oktober 2009 18:52

Vill börja med att tacka för alla inlägg i gästboken och tröstande ord via telefon och sms i samband med Stinas bortgång. Tack! det värmer fast att man blir ledsen hela tiden!

Det har gått några dygn och övertygelsen om att rätt beslut fattades blir bara starkare. Stina hade på tok för höga levervärden och tumörer i lungan/lungorna, klart hon var trött lilla gumman, många diagonser hade jag kunnat gissa på men inte dessa!

Man kunde nästan tro att hon var en storrökande alkisObestämdenligt värdena, hur ser ens egna ut då troOskyldig, vill man förmodligen inte veta!

Samtidigt som vi våndades hos veterinären föddes Af Dragons första kull med valpar, tyvärr så strök några valpar med och kvar i lådan hoppas jag att det finns två tikar. Grattis Anette, Lasse och Malte jag vet att ni väntat och längtat på en Malte Junior men en tik är inte fel om ni nu väljer att behålla en liten tös istället. Grattis även till Anti på Dalaleds Kennel till valparna naturligtvis!

Så har då Flisan börjat löpa...

Jag har valt att para henne med Bernljungens Dot Aladdin, han kan och han ger det är av högsta vikt just nu, mentalt är Aladdin super så det blir säkert kanonbra om dom nu bara kan få till det denna gång. Vi får se om några veckor hur facit blev, om det inte blir som jag hoppas så kommer jag att leta ny valp på annat håll, det är en djungel utan dess like men det finns absoult intressanta kombinationer som jag spanar på!

Av cecilia - 27 oktober 2009 19:33

Skånegårdens Fina Stina
000226 - 091027  

Vår älskade Stina finns inte med oss längre...

Lilla älskade gumman, inte vill man tro att din tid är över här hos oss, du den enklaste, vänligaste och mjukaste hund man kan tänka sig. Din tilltro och kärlek till oss var enorm så jag hoppas av hela mitt hjärta att beslutet som togs var för ditt bästa. Det gör så otroligt ont att du är borta, borta för alltid.

I våra minnen kommer du dock alltid att finnas kvar och här inne i mitt hjärta

finns en mycket speciell plats reserverad endast för dig!

Vi kommer alla här hemma att sakna de dagliga "buffarna" för att bli klappad, din hälsningsfras mellan våra ben och även dina "skrik" då jag kom hem efter jobbet skulle just nu låta som ljuv musik.

Älskar dig - Saknar dig
Sov gott!

Av cecilia - 22 oktober 2009 16:21

  

Fick en bild av Mynta av matte Marie, tusen tack!
Marie tyckte det var lite dåligt med bilder på de äldre hundarna och jag håller med, vill gärna ha flerFlört.

Mynta mår i alla fall prima och visar inga symtom på att hon blivit lite äldre, fyllde ju 8 höstar för några veckor sedan!

Jag uppmanar er att skicka bilder... gärna en lägesrapport ocksåGlad.

Av cecilia - 17 oktober 2009 22:16

  

Kan ni känna valpdoften???
Det gör jag...

Av cecilia - 17 oktober 2009 08:38

Vi forsätter i samma tema...
Grattis El kullen som idag fyller 3 år!
El Chino, Fajita, Salsa och Tequila hoppas att ni får en riktig härlig födelsedagGlad.

  

Fick en ny bild på Fajita, tack Susanne!

Av cecilia - 16 oktober 2009 15:36

  

Fick en bild på Bounty av Åsa så här på födelsedagen, dock är den inte tagen idag, i Karlskoga snöar det visstCool.

Tack Åsa!

Av cecilia - 15 oktober 2009 22:27

Skriver lite så här i förskott...

GRATTIS Dot Aladdin, Bounty, Japp & Twix på er tre års dag idag en 16:e oktober!

Jag vet att ni alla har hälsan och mår prima, hoppas att ni får en riktigt dejlig födelsedag med massor av mumsGlad.

Skapa flashcards